Persfilter.nl FAQ

TerugTerug

Welke organisaties maken gebruik van de data van Persfilter.nl?

Het bestand van organisaties die hun persberichten versturen via Persfilter.nl bestaat uit meer dan 400 bedrijven, waaronder:

  • PR- of communicatie-afdelingen van corporates en bedrijven zoals KLM, ING en Philips (28%);
  • PR- of communicatiebureaus zoals o.a. CooPR, Fleishman Hillard en Het PR Bureau, die op hun beurt weer de PR belangen van derden behartigen zoals Google, Spotify of Heineken (19%);
  • Stichtingen, culturele instellingen en NGO’s zoals onder meer De Hartstichting, Unicef en KWF Kankerbestrijding (26%);
  • (Semi-) Overheden zoals de Raad van State of de Algemene Rekenkamer, diverse Nederlandse Provincies en Gemeenten (14%);
  • MKB en overige organisaties, waaronder ACM, Bloomon, Marlies Dekkers en Nyenrode (13%).

Het doel van Persfilter.nl is om te zorgen dat al deze organisaties goed weten wie er wel en niet op hun persberichten zitten te wachten. Persfilter.nl werkt samen met de software van Smart.pr om te zorgen dat bedrijven die hun persberichten versturen via deze applicatie duidelijk kunnen zien waar journalisten in Persfilter.nl wel en niet berichten over willen ontvangen. Daarnaast is het voor bedrijven die gebruik maken van de data van Persfilter.nl en/of de software van Smart.pr niet mogelijk om berichten te versturen aan adressen die in het Geen-Persberichten-Register staan.